Szeretnénk bemutatni Nektek két új kiadványt, az egyik a „Komplex kisokos a közszolgáltatások egyenlő esélyű hozzáférésének biztosításához” címmel jelent meg.
Kiadója a Nemzeti Fogyatékosságügyi és Szociálpolitikai Központ Közhasznú Nonprofit Kft.
„A projekt fő célja, hogy a Magyarországon élő fogyatékos személyek számára szükségleteikre reagáló, rendszerszerű szolgáltatásokat fejlesszen és tegyen hozzáférhetővé. Ennek hatására javuljon életminőségük, önálló életvezetési képességük, valamint társadalmi el- és befogadásuk.” (5.o.)
Szándékai közt szerepel még,, hogy rendszerszinten az intézmények és dolgozóik képesek legyenek megfelelő felkészülten reagálni a fogyatékosságból adódó sajátos igényekre, szükségletekre illetve maguk az érintett személyek tisztában legyen jogaikkal és ezen információk által a szolgáltatásokat nem érintett társaikhoz hasonló minőségben legyenek képesek igénybe venni.
A kiadvány sokféle, gyakran előforduló nehézség mellett az autizmus spektrumzavarban érintettek számára is részleteses segítséget nyújt.
Hasznosnak tartom, hogy már a megnevezéssel is és a nem kívánatos/kerülendő kifejezésekkel egyértelmű elkülönítésével indít! Természetesen nagyon szükségszerű, ez a minimum,! Természetesen szakirodalmi háttér megalapozottságával , „kézikönyvként” való használathoz bemutatja az autista személy jellemzőit, vele való kommunikáció sajátosságait.
Nagy öröm , hogy ilyen kiadvány „kezünkbe” kerülhet, bízom abban, hogy a szélesebb társadalmi elfogadottságra is hatással lesz/lehet! Nézzetek bele!
Innen tölthető le:
https://www.nfszk.hu/.../monta.../kiadvanyok/komplex-kisokos
A másik kiadványuk „Aki bújt, aki nem… - a közös játék élménye” szintén hasznos és nagy segítséget nyújthat az épp diagnózisra váró, magát sikertelennek érző, szerető és aggódó szülőknek és de még az integráló pedagógusoknak is !!!
A játék a gyermekkor legjellemzőbb, a környezettel való ismerkedés és tanulás valamint a közösen megélhető élmények eszköze…minden kisgyermeknél!!! De autizmusban érintett gyermekek esetén nem spontán a kapcsolatfelvétel igénye, a beszédfejlődésben gyakorta elmaradnak az életkoruktól. A szülők, pedagógusok szándékait olyan csatornákon, kapcsolódási formákon keresztül kell, hogy kinyilvánítsák, ami célt ér! Sok színes ötlettel, orvosszakmai-gyógypedagógiai kívánalmaknak és a „szeretetnyelvek” figyelembevételének is megfelel…közérthető és gyakorlatias módon! Szeretettel ajánlom MINDENKINEK!
Innen tölthető le:
https://nfszk.hu/.../aki-bujt-aki-nem-utmutato-autista...
Aprajafalva Alapítvány csapata
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése